mandag 7. mai 2012

Pasta Carbonara


God mandagskveld til dere!! <3

Idag har det vært helt strålende vær her. Har kost oss ute i solen :)

Idag hadde jeg lyst til å lage noe som pappa lagde innimellom når jeg var liten!
Nemlig Pasta Carbonara. 

Jeg hadde jo ingen oppskrift fra han,
så jeg prøvde meg på min egen!

Og den ble veldig god!!

Hele familien spiste godt og da er jeg veldig fornøyd!


Pasta Carbonara

Du trenger:

1 pakke fullkorns spaghetti
3 dl fløte
5 egg
1 pakke med bacon
Parmesan (jeg brukte ca. 100 gram)
Pepper

Fremgangsmåte:

Kok opp en stor kjele med vann og kok spaghettien som anvist på pakken i ca 10 min.

Mens den koker, så steker du baconet i litt godt smør.

Rør sammen fløten og eggene. Rør godt mellom hvert egg.
Riv parmesanen på et rivjern og tilsett i fløte-/eggeblandingen.

Når spaghettien er ferdig kokt, så heller du av vannet og tilsetter eggeblandingen.

Tilsett baconet og rør det godt sammen.

Serveres med deilig hjemmebakt brød og godt smør.



Serveres gjerne med litt parmesan og stekt bacon på toppen! 




Ønsker dere en fortsatt fin kveld! <3





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar