fredag 7. september 2012

Vinner av oppskriftskonkurransen :D

 
 
God morgen <3
 
Endelig kan jeg presentere vinneren av oppskriftskonkurransen her på bloggen!
 
Vinneren ble Heidi Solberg med oppskriften på:
 
"Når barna ikke vil spise frokost milkshake"
 
 
"Jeg er nybakt mor til en liten sønn på litt over 3 mnd og i tillegg "reservemor" til en jente og en gutt på 8 og 10 år.

Min filosofi innen kost og ernæring har blitt introdusert til disse barna, men det er fortsat slik at brødmat/knekkebrød, sukkerholdig mat og typisk norsk barnemat som pølser osv som er favoritten..
Et tiltak har jeg dog klart å innføre med stort hell og det er denne smoothien som gir barna en flott start på dagen - spesielt i forhold til å spise et tørt industriknekkebrød med gulost og drikke saft til frokost.

 
Jeg bruker sojamelk fordi 10-åringen helst ikke bør drikke vanlig kumelk pga allergier, men jeg har også brukt kokosmelk(blandet med litt vann), rismelk og hjemmelaget mandelmelk.
I og med at 8 åringen ikke "klarer" å spise tabletter lurer jeg litt vitaminer oppi shaken."
 
 
Du trenger:
 
1 stk blender
et par store håndfuller med frosne bær
1 stor banan
4 dl sojamelk
1 ts probiotikapulver (jeg har brukt Udo's Choice pulver)
d-vitamin dråper
1 stor ss extra virgin kokosfett
2 ss udo's choice omega 3-6-9
1-2 eggeplommer
(bruker jeg rismelk blir  det to eggeplommer fordi rismelk ikke inneholder noe protein å snakke om)
 
Garantert suksess og tar 0 tid!!
 
 
 
 
 
Denne smakte helt nydelig <3
 
 
Gratulerer så masse Heidi :)
 
Boken er nå sendt til deg ;)
 
 
 
 
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar