søndag 17. april 2016

Sjokolademousse på detox

I morgen starter jeg på detoxen så derfor passet det bra at det er idag mannen har bursdag slik at jeg kan kose meg med sjokolademousse på detox vis. 

Detox betyr at man via maten hjelper kroppen å kvitte seg med gift- og avfallsstoffer på en naturlig måte. Dette gjør man blant annet for å få ny energi og for å styrke immunforsvaret - ja, ganske enkelt for å komme igang med sin nye livsstil. En detox-diett er ikke direkte rettet mot vekttap, men mange opplever at det blir lettere å kontrollere vekten når man spiser en sunn og velbalansert kost som også virker utrensende.

I detox heftet som følger med pakken finnes det mange oppskrifter som er verdt å prøve ut. Jeg skal prøve de aller fleste og dele noen av dem med dere her. Gleder meg spesielt til å prøve flere av suppene.

Idag er det imidlertid en passende anledning for å prøve ut ene desserten fra heftet. Mannen har bursdag og mens de skal kose seg med kvæfjordkake tar jeg meg en smak av denne nydelige desserten.


Slik lager du sjokolademousse på detox vis


2 avocado
5 dadler
2 ss kakao
2 ss honning
1 ts vaniljepulver

Miks alle ingrediensene med en stavmikser til den jevn røre. Hell over i serveringsglass og nyt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar