onsdag 11. januar 2017

Kostholdsveileder hos Jenny's sunn og glad

Sitter her på morgenkvisten og nyter en kopp varm te. Det er dårlig vær ute og ekstra kos å sitte under pleddet på en dag som dette. Idag skal jeg bruke noe av dagen til jobbing med kurskonseptet til Jenny Jenssen. Et helt fantastisk konsept som jeg anbefaler alle å følge.

Når man skal ned i vekt eller rett og slett legge om livsstilen, så er det lurt å ha en plan. En plan som gjør at du når målet der fremme. Kanskje er det langt unna eller kanskje i nær fremtid. Uansett er det viktig å ha med seg støttespillere på veien. Folk som gir energi og ikke tar.

Slik fungerer Jenny's sunn og glad


Jeg kom i kontakt med Jenny og regionsleder her på østlandet i januar i fjor. Helt tilfeldig og det er jeg veldig glad for. Selv trenger jeg å gå ned i vekt, og da er det helt genialt å komme igang med noe som fungerer.



Maten er inndelt i kvoter. Brødkvoter, påleggskvoter, 1 kveldskvote, 1 middagskvote, potetkvote, tilbehørskvote, melkekvote, fruktkvote og en partykvote i løpet av uken. I tillegg skal man ha minimum 500 gram grønnsaker.

Det at maten er inndelt i kvoter og at jeg slipper å telle kalorier gjør hverdagen og livsstilsendringen mye lettere. Det er kun partykvoten som må telles og denne kan du bruke til hva du vil. Selv bruker jeg den til et par glass rødvin i løpet av helgen. Det er helt opp til deg selv hva og hvordan du vil bruke denne kvoten.

Opplegget handler om å innføre et fornuftig og balansert kosthold. Det er snakk om endringer du fint klarer å leve med og i tillegg er det en fordel at dette passer for hele familien.


Grønt, gult og rødt lys


Grønt lys - så mye du vil.
Noen matvarer kan du spise mye av. Gulrot, kålrot, salat, agurk, paprika, tomat, krydder, soyasaus, kaffe, te, buljong, sukkerfri brus.

Rødt lys - partykvoten
Mat som ligger under "rødt lys", er det eneste som kaloritelles i Jennys Sunn & Glad. Dette er mat med mer kalorier og som du bare spiser som partykvote.



Jennys fire beste råd:



  • Glem ordet slankekur. Det eneste som virker, er å leve sunt og godt, uten at det blir hysterisk. Du skal tenke fremover mot målet ditt og ikke se deg bakover.
  • Sprekker du, må du glemme det og fortsette.
  • Tenk: "Jeg vil. Jeg kan. Jeg klarer!"
  • Du skal spise regelmessig, gjerne hver tredje eller hver fjerde time. Da holdes maskineriet og forbrenningen igang. Drikke masse vann, og pass på å få i deg nok fiber. (disse rådene er hentet fra klikk.no)

Kursledermøte

Selv er jeg så heldig at jeg får jobbe med Jenny og flere andre fantastiske kursledere over hele landet. Sammen skal vi hjelpe andre med å endre livsstilen sin og gå ned i vekt.

Hvis du vil ha hjelp til å komme igang, så ikke nøl med å ta kontakt med meg.

Du kan også lese mer her 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar