onsdag 8. mai 2013

Sølvpuss - helt hjemmelaget


God morgen <3

Jeg skal i konfirmasjon på søndag, og siden søljen min var veldig skitten, 
så tenkte jeg at jeg skulle pusse den!

Men som alltid så hadde jeg jo ikke sølvpuss, så da var det å søke litt rundt på nett for å finne en måte å pusse det på.

Her er oppskriften som jeg brukte.

Du trenger:
1 pose natron
1 ts salt
Aluminiumfolie
En bolle
Rykende varmt vann

Fremgangsmåte:
Kle bollen med aluminiumfolie og hell oppi salt og natron.
Fyll bollen med varmt vann og rør litt rundt.

Legg sølvtøyet som skal pusses oppi bollen,
og rør godt rundt.
Det er viktig at sølvet berører folien.

Dette tok veldig kort tid,
og var utrolig enkelt!

Under ser du bildet av søljen min. Man ser det kanskje ikke så godt, 
men til høyre har søljen ligget i vannet,
og til vestre har den ikke.

Jeg så ganske fort forskjell.



Jeg prøvde også med en skje, for å vise dere forskjellen,
men det var ikke så enkelt å få frem på bildet.

Mulig dere ser det hvis dere ser på skaftet og det som er i vannet.


Uansett så så vannet slik ut etter sølvpussen :p




Ønsker dere alle sammen en riktig fin dag <3






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar