fredag 22. februar 2013

Litt sunnere pizza

Hei hei <3

Her kommer oppskriften på en pizzabunn som er enkel og god! Og veldig sunn :)

Sunnere pizza

Du trenger:
En liten hodekål
5 egg
3 ss knuste linfrø
Litt salt
1 dl olje
Fremgangsmåte:
Riv hodekålen med rivjern til den er helt fint oppkuttet. Tilsett eggene og linfrøene. Bland godt! Til slutt tilsetter du saltet og oljen.
Smør blandingen utover en stekeplate dekket med bakepapir. Du kan med fordel smøre bakepapiret litt også. (min pizza ble litt vanskelig å ta av)
Stek pizzabunnen på 200 grader i 30 minutter.
Når bunnen er ferdig, så legger du på fyll og ost etter eget ønske! Stek pizzaen på grill i ca 5 minutter, til osten er smeltet og gyllen!
Denne ble virkelig god!!! :D
 
 

3 kommentarer:

  1. Hei! Havnet innom bloggen din da jeg søkte etter avocado og bananmos:) har ei lita på snart 7 mnd'er som vi tester ut diverse på! Har også ei på 5 og 7 og er veldig fan av mat som er laget fra bunnen av, her var det mye inspirasjon! Legger meg til som følger, kommer nok til å bruke mye av oppskriftene:)
    Ha en flott kveld!
    Mvh Lisbeth

    SvarSlett
  2. Hei! Er dette oppskrift som gir pizza til hele familien din? Hvor mye tror du jeng trenger dersom jeg skal lage porsjonspizza eller til 2 personer?

    SvarSlett
  3. Hei ~L~: Så hyggelig med besøk! Flott at jeg kan gi inspirasjon :)

    Anonym: Dette er en oppskrift for hele familien ja :) Pizzaen er like stor som ei langpanne.

    Til to porsjoner tror jeg det er passe med 1/4 evt. 1/2.

    Holder kanskje med:

    1/2 hodekål
    2 egg
    1 ss linfrø
    1/2 dl olje
    og litt salt! :D

    SvarSlett