lørdag 5. januar 2013

Søtt og syrlig lørdagsgodt

God lørdag alle sammen! <3

Som jeg lovte de som følger bloggen på facebook, så skal jeg dele noe søtt og syrlig med dere idag!

Jeg tok de nettopp ut fra kjøleskapet og de smakte kjempe godt!

Guttene likte de også! Favoritten var den gule med appelsinsmak! Den søte av de ;)

Søtt og syrlig lørdagsgodt

Du trenger:

2 sitroner
6 små ss gelatin

Søtning (jeg brukte steviapulver)
1 stor appelsin
1 liten ts rødbete saft

Fremgangsmåte:

Den Søte Gule

Press saften ut av en stor appelsin. Dette blir ca 1 dl saft. Hell saften i en kjele og tilsett 3små ss gelatin og litt søtning. Jeg brukte litt stevia. (stevia er veldig søtt, så bruk lite og heller smak deg til)

Varm blandingen til gelatinen er helt oppløst, og hell blandingen over i former. Jeg brukte en isbitform i silikon og 2 sjokoladeformer til alt sammen.

Den Sure Røde

Press saften ut av to sitroner. Dette blir igjen ca 1 dl saft. Hell saften i en kjele og tilsett 3 små ss gelatin og litt søtning. Her brukte jeg litt mer enn forrige. Tilsett en liten ts rødbetesaft for å få de røde.

Varm blandingen til gelatinen er oppløst og hell de over i former.

Sett blandingen i kjøleskapet i ca 1 time.... Da er de klare for å nytes! :)


Munnen full.....dette var goooodt! <3


Deilig og sunt lørdagsgodt!!!




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar