fredag 23. november 2012

Hjemmelaget fiskegrateng





God morgen <3

Denne uken har vært preget av sykdom hos et av barna. Han har hatt feber hele uken, men han har vært i fin form for det. Gleden var stor da han skulle få lov til å reise i barnehagen idag på pysjamas fest :)

Jeg leser til eksamen om dagen, så derfor blir bloggingen lagt litt til side.

Men jeg lager jo mat for det da! Igår lagde jeg fiskegrateng. Siden jeg tok det litt på slump, har jeg ikke nøyaktige mål, men det blir sånn ca.

Hjemmelaget fiskegrateng

Du trenger:
ca 4 ss smør
ca 3 ss mel
Melk til passende konsistens.
(dette skal bli hvit saus)
5 egg
400 gram sei
Ca 2 dl fullkornsmakaroni
Geriljermel

Fremgangsmåte:

Smelt smøret og tilsett mel. Rør godt så det ikke blir klumper. Spe på med melk. Her må du ta litt og litt melk, og røre godt slik at det ikke klumper seg.


Sett sausen til side og la den avkjøles litt.

Kok makaroni som anvist på pakken. Jeg bruker alltid fullkornsmakaroni.

Når sausen har blitt litt avkjølt, så har du oppi ett og ett egg. Rør godt mellom hver gang.

Skjær fisken i passende biter, og putt fisk og makaroni oppi sausen.


Ha blandningen i en ildfast form og strø over geriljermel (brødrasp).

Stekes i ovnen på 200 grader i ca en time.



Serveres sammen med kokte poteter og gulrøtter!


Ha en riktig fin helg alle sammen! <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar