søndag 29. juli 2012

Fantastisk Iskrem (uten sukker)

God søndags formiddag alle sammen! <3

Igår lagde vi sukkerfri iskrem med deilig sjokoladebiter i.

Denne isen er sukkerfri og smaker fantastisk!
Her kommer oppskriften (hentet herfra)



Iskrem (uten sukker)

Du trenger:
200 gram philadelphia ost
3 eggehviter
3 eggeplommer
3 dl fløte
2 ss sukrin
Sjokolade (jeg bruker denne)

Fremgangsmåte:
Eggene skal være romtempererte, så ta gjerne disse ut om morgenen.
Skill eggene.

Pisk kremfløten til krem. Trenger ikke være pisket veldig fast,
men nok til at den ikke er flytende.

Pisk eggeplommer og philadelphia ost godt sammen så det er helt blandet.

Jeg lot osten stå litt ute også, før jeg brukte den.

Pisk eggehviter og sukrin,
til det er nesten marengs.

Skjær opp sjokoladen i passende biter.

Bland så alt sammen veldig godt til det er en god konsistens.

Hell opp i sjokoladen til slutt.

Denne oppskriften fyller nesten er stor isboks.

Sett den i fryseren og rør rundt hver time.
På denne måten slipper du krystaller i isen.

Jeg rørte rundt 3 ganger.

Så er det bare å nyte denne fantastiske isen sammen med barna! :D



Ønsker alle sammen en riktig fin dag!

Jeg er forresten med i Matbloggsentralens konkurranse denne uken
Du kan stemme på bidrag nummer 22,
frem til klokka. 12.00


1 kommentar:

  1. Hørtes herlig ut! Skal absolutt prøves! Flott blogg du har!

    SvarSlett