tirsdag 12. juni 2012

Pizzasnurrer

Hei hei <3

Dagene har vært fyllt med avslutninger og idrett med ungene. 
Har derfor ikke hatt tid til å blogge så mye,
men mat lager jeg jo! :)

Idag vil jeg dele denne oppskriften med dere. 

I går lagde jeg nemlig pizzasnurrer som ble utrolig gode! :D





Pizzasnurrer


Du trenger:

50 gram smør

4 dl lunket melk
1 egg
1 pk fersk gjær
1 ts salt
1 ts sukker
12 dl hvetemel

Fyllet:

1 pakke kjøttdeig
1 pakke meksikansk pizzakrydder
1 ss chilisaus
Oregano
2 ss tomatpuré
1 pose med mozzarella ost

Fremgangsmåte:

Smelt smøret og tilsett melken. Dette gjør at blandingen er akkurat passe varm.

Tilsett gjæren og løs den opp i melken og smøret.

Ha blandingen i en eltemaskin, og tilsett de øvrige ingrediensene.
Elt deigen til den slipper bollen. Tilsett mer mel hvis det blir for lite.

Dekk til bollen og la den heve på et lunt sted i ca 30 min.

Mens deigen hever seg lager du fyllet.

Når deigen er ferdig hevet, så deler du den i to emner og kjevler det ut i to lange, brede leiver.
Smør 1 ss tomatpuré på hvert emne og tilsett kjøttdeig og mozzarella ost.

Rulle emnene sammen til en lang pølse og skjær opp i passende biter.

Legg de på en plate og strø til ost over. Til slutt tar du litt oregano på hver snurr, og
steker dem på 225 grader i 10 min. (mulig lenger i andre ovner)

Jeg fikk 5 brett med 9 snurrer på hvert brett.





Ønsker dere en riktig fin dag videre! <3


Ps: Blir snart give away igjen! Følg med ;)







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar