mandag 12. mars 2012

Koteletter med røsti-poteter

Hei hei

Forrige uke hadde vi en kjempe deilig matrett.... Vi spiste koteletter på grønnsakseng, servert med røsti-poteter og peppersaus!

Her kommer oppskriften og fremgangsmåten!

Koteletter på grønnsakseng


Du trenger:


4 koteletter
1 boks med babymais
1 søt paprika
1 pose med mini gulrøtter









Fremgangsmåte:


Kutt opp grønnsakene og fordel de utover i en ildfast form.


Stek kotelettene lett på hver side i en varm panne.


Legg kotelettene over grønnsakene og stek de i ovnen på 200 grader i 20 min. 


Ferdig stekt og akkurat passe mørt! :)



Røsti-poteter

Du trenger:

1.5 kilo ny poteter
5 ss ekte smør
salt
pepper
Olje til å steke i


Fremgangsmåte:


Finn frem et passende rivjern. Jeg brukte food processoren min til å rive potetene. 


Ferdig revet med det groveste rivjernet


Legg de ferdige revne potetene på et oppvaskhåndkle.....


Og klem ut saften fra de.....


Ferdig og klar for å blandes med smeltet smør, salt og pepper.


Jeg brukte en spaghetti "øse" til å lage passende store "potet-kaker".


Ha i olje i pannen og stek "kakene" på begge sider.....


Ser godt ut.... sant? :)


Fra potet - til himmelsk røsti!!! :)



Kotelett på grønnsakseng, servert med røsti-poteter og peppersaus!!!! :D



Ha en strålende dag i dette fantastiske været :D








2 kommentarer:

  1. Kan du si oppskrift på peppersaus? Jeg finner ikke det i butikken her. lol
    Ser NAM ut!!

    SvarSlett
  2. Peppersausen er kjøpt på Rema! Mulig de ikke har det i England :)

    Har altså ikke laget denne selv :) hehe

    Derfor ingen oppskrift! ;)

    SvarSlett