fredag 10. februar 2012

Marshmellows Cookies

Hei hei

Lenge siden jeg har oppdatert med ny oppskrift nå! Har vært veldig mye å gjøre her hjemme, så tiden bare flyr avgårde!

Men idag hadde min eldste datter besøk fra skolen, så jeg tenkte å overraske dem med cookies! :-)

Og gjett om de elsket de! <3

Så her kommer oppskriften som er inspirert fra bloggen Passionforbaking!


Marshmellows Cookies

Du trenger:

200 g mel
170 g sukker
50 g 100 % kakao
1/2 ts. natron
1 ts. salt
200 g smør




Fremgangsmåte:

Finn frem alle ingredienser.




Sikt melet i en bolle og tilsett kakao, sukker, natron og salt. Bland dette godt sammen med stavmikseren.


Så tilsetter du smør som er temperert og mykt. Og blander det godt sammen til en fast og fin deig. Når dette er ferdig setter du deigen i kjøleskapet i ca 30 min.



Skjær store marshmellows i to. Så deler du deigen i 24 deler når den er tatt ut fra kjøleskapet.

Trykk de flate og legg marshmellowsen på toppen! Bruk gjerne en stekespade eller ostehøvel for å ta de opp fra bordet/benken!

Så dekker du hele marshmellowsen med deigen og ruller de til kuler.




Stekes på 175 grader i 15 min!


Serveres med deilig iskald melk! Nam, nam <3



Ønsker dere alle sammen en riktig fin helg! :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar