fredag 20. januar 2012

Hjemmelaget sjokoladeis

Jeg følger bloggen til Elin og der kunne hun friste med hjemmelaget sjokoladeis en dag! Og DET måtte jeg også prøve :)

Jeg lagde den i går ettermiddag og den har stått i fryseren i natt!

Jeg kan bekrefte både fra meg og vesla at denne falt i smak :)

Jeg gjorde noen justeringer og her kommer oppskriften:


Hjemmelaget Sjokoladeis


Du trenger:

2 bananer

3 ss kakao
1 ss sitronsaft
1 ts vaniljesukker
Kokoskremen fra en stor boks med kokosmelk (la den stå kaldt så den skiller seg)
2 dl melk
Litt stevia

Fremgangsmåte:

Det første jeg gjorde når jeg hadde vært på butikken og handlet, var å sette kokosmelken i fryseren så den skulle skille seg.
Når det var gjort og den hadde skilt seg, blandet jeg alt sammen i en blender.

Fant en passende boks og frøs den over natten! Jeg rørte i den et par ganger underveis :)

Dette ble helt fantastisk godt og kan absolutt anbefales!

2 kommentarer:

  1. Hjemmelaget is er genialt, og hyggelig at oppskriften inspirerte ;-D Kjekt å lage slikt til den lille søte datteren din <3 Ha en riktig fin helg.

    SvarSlett
  2. Ja den smakte jo kjempe godt :) Synes hele bloggen din er inspirerende jeg, så kommer nok til å låne flere oppskrifter ;)

    Ha en riktig fin helg selv :)

    SvarSlett